Iraqi Dinar Dinar Iraq Iraq Currency Buy Dinar
1 2 3 4


News

Iraqi Dinar Buzz Updates

Iraqi Dinar
2011-07-05 12:43:13
Bermula dengan anggaran kewujudan 30 trillion Dinar yang dicetak dan diedarkan di dunia..Gabenor Bank Negara Iraq..Dr Shinan Al Shabibi menyatakan bahawa sedikit melebihi 80 peratus dari jumlah Dinar ini berada di dalam negara Iraq itu sendiri..Ianya samaada di dalam simpanan bank bank ataupun dimiliki oleh rakyat Iraq..Kita tidak di diberitahu bahawa sebenarnya semua Dinar yang ada di Iraq ini tidak akan ditunaikan.."will not be cash out..ever"Ini adalah matawang yang mereka gunakan untuk keperluan harian rakyat Iraq..

Kerajaan Amerika dianggarkan memiliki rizab simpanan Dinar Iraq di dalam anggaran 3.2 +/- trilion..Dimana ianya akan diubah di dalam bentuk baucar (voucher) untuk tujuan pertukaran minyak @ 32 Usd satu barel..,yang akan dibayar oleh Iraq selama 20 tahun.Berdasarkan kos untuk menghasilkan dan meproses minyak oleh Iraq untuk satu barel adalh kurang dari 1 Usd..Ini adalah nilai harga yang tidak signifikan..

Seluruh populasi rakyat Amerika dan selebihnya dari negara negara lain di dunia ini termasuk malaysia memiliki sejumlah 2.8 trilion Dinar..Dimana apabila RV..akan menukarkan pada kadar xxxx (Usd 1.17 - Usd 2.20 )ini adalah anggaran..dimana selepas 6 bulan..akan menjadi kredit untuk pengedaran minyak masa hadapan..(Credit for future oil distribution) @32 Usd satu barel minyak..yang juga kan dibayar selama tempoh 20 tahun..Ini juga satu nilai harga yang tidak signifikasi..terlalu murah..

Apabila semua dinyatakan dan dan telah berlaku..mengikut perkiraan..Iraq akan menaggung kos hanya sejumlah sedikit melebihi paras 2.5 trilion Usd..juga akan dibayar secara berperingkat peringkat selama 20 tahun..dimana jumlah keseluruhan adalah 125 bilion Usd setahun.Semua ini apabila dibandingkan dengan kekayaan serta kemewahan minyak,emas,berlian dan sebagainya...ini juga satu nilai yang sangat kecil untuk Iraq..

Iraq bakal menyerlah untuk menjadi sebuah negara yang terkaya dan berlimpah kemewahannya di dunia..( the most wealthiest country in the world)..Negara Iraq mempunyai perancangan yang rapi untuk menjadi sebuah negara yang memiliki sistem kewnagan yang mantap..( a financially sound country)..Begitu juga lakaran lakaran sejarah besar Iraq sejak berabad abad semenjak dari sejarah tamadun Kota babylon mengatasi sejarah dari mana mana negara di dunia ini selain Israel..

Pelabur pelabur dari seluruh dunia kini bertumpu  kearah Iraq..dengan pelaburan pelaburan yang sedemikian besarnya yang sedang menuju ke arah Iraq..Segala pembayaran pembayaran yang perlu dilunaskan oleh Iraq..Ianya hanyalah ibarat setitis air yang diceduk dari telaga besar Kota Babylon ini..

Populasi Rakyat Amerika dianggarkan sebanyak 240+/- juta..Rakyat Amerika yang memiliki Dinar Iraq adalah di dalam anggaran 3 juta orang..Ini bermakna hanya 1 peratus sahaja rakyat Amerika yang mengetahui dan mengambil peluang untuk memiliki Dinar Iraq ini..Bagaimana pula dengan kita di Malaysia..Dianggarkan hanya sejumlah 10 - 20 ribu sahaja yang mengetahui dan mengambil peluang di dalam pelaburan Dinar Iraq ini..dimana ini adalah merupakan satu peluang sekali seumur hidup.. (a once in a lifetime opp)..

Baru baru ini kerajaan Amerika mengarahkan semua Bank Bank di Amerika menghentikan penjualan Dinar serta merta..dan meggesa presiden presiden Bank Bank berkenaan agar tidak mendedahkan tentang potensi Dinar ini kepada kakitangan kakitang Bank bank berkenaan..Ini bertujuan mengelakkan daripada berlakunya krisis di dalam perbankan di instituasi kewangan Amerika..Anda hairan bukan..Saya pun..Logiknya..semua kakitangan kakitangan Bank yang terlatih akan meninggalkan  (resign) jawatan mereka..jadi siapa lah yang nak tukar tu Dinar dan buat transaksi..

Saudara dan saudari yang terkasih..Ini adalah satu pemberkatan dan nikmat yang bakal kita perolehi dalam berkat Tuhan..Tak tercapai akal dan tak terlintas di fikiran..

Ada yang mengatakan ini adalah sebuah sejarah besar perpindahan limpahan kemewahan selepas sejarah peristiwa Nabi Musa membebaskan umat Israel dari belenggu Mesir..Dan diberi nikmat..apa yang dipanggil The land of milk and honey..The promised land..

Setiap sudut dunia ini akan merasai kesan dari Dinar Iraq ini apabila berlakunya RV..secara sangat positif sekali..
Syukur Tuhan..kerana memberikan kekuatan dan ilham untuk renungan dan panduan untuk kita bersama..Terima Kasih saya ucapkan kepada saudara dan saudari yang sangat memahami dan bersabar di dalam melalui " this roller coaster ride."

Salam Damai Untuk Semua..SenyumSenyumSelalu..